17. 02. 2014

Olympijský park: sedm obřích obrazovek, kilometry kabelů a stovky ekologicky šetrných světel

Hra světel Filipa Kleina obvykle už nijak neohromuje, ze své práce je na ni zvyklý. „Ale i mně se líbí, jak je Olympijský park večer nasvícený,“ říká projektový manažer pronájmů ze společnosti AV MEDIA, jež kompletně zajišťuje technologické vybavení a technickou produkci Olympijského parku. Společnost je až do roku 2016 oficiálním dodavatelem Českého olympijského týmu a podílela se již na projektu Českého domu v Londýně.

Sedm kamionů navezlo na Letnou zhruba 150 tun materiálu, aby tu mohlo vyrůst 120 metrů čtverečních velkoplošných obrazovek nebo 300 bílých lamp pro nasvícení celého parku. Plánování zabralo rok, těsně před otevřením parku pracovalo v areálu na přípravě technologického zajištění až čtyřicet lidí najednou.

Kvůli hokejovému utkání Česka se Slovenskem v olympijském osmifinále společnost AV MEDIA narychlo připravila i další velkoplošnou obrazovku vně areálu směrem k Hradčanské tak, aby hokej mohli sledovat i další fanoušci, kteří by se případně nevešli do Olympijského parku. Při dosavadních večerních zápasech českého týmu totiž sledovalo hokej pod velkoplošnými obrazovkami u hlavního pódia kolem patnácti tisíc diváků.

Po celém areálu se vine zhruba pět kilometrů optického kabelu nebo více než jeden a půl kilometrů LED pásek, které lemují například bruslařskou dráhu nebo scénickou stavbu, z níž je výhled na celý park. „Naplánovat nasvícení lávek bylo nejtěžší,“ připouští Filip Klein.

Devadesát procent světel v Olympijském parku, včetně těch na pódiu, je ekologicky šetrných, díky tomu bude celý provoz až o 80 procent úspornější oproti konvenčním svítidlům. „Chceme být a jsme ohleduplní k životnímu prostředí,“ uvedla Zuzana Kalátová, mluvčí Olympijského parku.

Foto: Milan Jaroš


Generální partneři Oficiální partneři Hlavní mediální partneři Mediální partneři Dodavatelé Generální mediální partneři Partneři parku Partneři parku Partneři parku Partneři parku Partneři parku